اکثر مردم فکر میکنند تقویمها و سررسیدهای تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی موثری نیستند. این طرز فکر کاملا اشتباه است! تقویمها و سررسیدها، کالاهای تبلیغاتی چند منظورهای هستند که نه تنها برند شما را ارتقاء میدهند، بلکه به شما امکان میدهند برندتان را همانطوری که خودتان میخواهید بیان کنید. بهتر است چند مورد از مزیتهای آنها را بررسی کنیم.
فکر میکنید اگر به مشتریتان یک تراکت که اطلاعات شرکتتان بر رویش چاپ شده است بدهید چه واکنشی نشان میدهد ؟ فکر میکنید ناراحت میشود؟ از شما ممنون میشود؟ تراکت برای گذاشتن زیر برف پاک کن شیشه جلوی ماشین خوب است (گرچه ماندگار نیستند) اما ابزارهای بازاریابی موثری برای مشتریهای فعلیتان نیستند.
حالا اگر به همان مشتری یک
تقویم رومیزی
یا سررسید زیبا و مفید بدهید که اطلاعات شرکت تان بر رویش چاپ شده، واکنشش چه خواهد بود؟ هدف تقویمهای شرکتی فقط آگهی تبلیغاتی نیست؛ آنها بیشتر یک هدیه هستند تا تبلیغ، بنابراین احتمال اینکه مشتریها تقویمها وسررسیدها را برای مدت طولانی تری نگه دارند بیشتر است.
تقویمهای سفارشی در برندسازی نقش به سزایی دارند، هم درون سازمان و هم بیرون سازمان وقتی تقویم شرکتتان هر روز جلوی چشم مشتریها باشد، آنها ناخودآگاه هر روز برند و نام شرکت شما را میبینند. حالا این چه فایدهای دارد؟ خوب بیایید فرض کنیم که من قبلا از دریافت تقویم تبلیغاتی شما، هیچ چیزی در مورد شرکت شما نمیدانستم و من تصمیم هم گرفتهام از آن استفاده کنم. بعد از چند هفته که روزی چند بار به تقویم نگاه کنم، احتمالا نام شرکت و برند شما در ذهنم حک میشود حتی اگر درست جلوی چشمم نباشد؛ و دفعه بعد که میشنوم یک نفر اسم شرکت شما را میآورد یا از خدماتی که شرکت شما ارائه میدهد میپرسد، من میتوانم حرفی برای گفتن داشته باشد! لازم به ذکر نیست که اگر من در نهایت به خدماتی که ارائه میدهید نیاز داشته باشم، اسم شرکت شما قطعا همیشه یادم خواهد ماند.
اگر یکی از مشتریهایتان تقویم شرکت شما را در دفتر خود گذاشته باشد، این به این معنی است برند شما را تایید میکند. بنابراین، هر کسی که به دفتر او میرود، میتواند به وضوح متوجه شود که او با شرکت شما در ارتباط است! (و باور کنید این موضوع خیلی اهمیت دارد!)
برند سازی درون سازمان هم اهیمت دارد. کارکنان و یا کارمندان شرکت قطعا برند شرکتی که برایش کار میکنند را میشناسند، اما ممکن است از برخی خدمات یا مسائل مربوط به شرکت اطلاعی نداشته باشند! بد نیست که برند خود را برای کارکنان خود نیز تقویت کنید، چرا که آنها با کار کردن برای شرکت شما، نماینده برند شما هستند. به علاوه، به کمک تقویم میتوانید روزها و رویدادهای مهم مربوط به شرکت را به اطلاع کارکنان برسانید. اگر هر یک از کارکنان شما یک تقویم یا سررسید شرکتی روی میز خود داشته باشند، دیگر هیچ بهانه ای برای نیامدن به رویداد مهمی که از چندین هفته پیش به آنها اطلاع داده اید ندارند.
تقویمها و سررسیدها خیلی ارزان تر از تبلیغات در روزنامه و رادیو و تلویزیون است و ماندگارتر هم هستند. اکثر اوقات مردم توجهی به آگهیهای روزنامهها نمیکنند! و خب بله آگهی تلویزیونی تعاملی و جذاب هستند، اما اگر هنگام پخش تبلیغ مردم شبکه را عوض کنند چه؟ تفاوت مهم بین آگهیهای دیگر وتقویمهای چاپ سفارشی این است که مردم هر روز خودشان سراغ تقویمها میروند، در غیر این صورت آنها را روی دیوار آویزان نمیکردند و یا داخل کیفهایشان نمیگذاشتند. شاید تقویمها خیلی شبیه به تبلیغ نباشند، اما ابزارهای موثری هستند!
بنابراین، به جای صرف هزینههای گزاف برای روشهای تبلیغاتی بی تاثیر (و گران)، به فکر خرید تقویمها و یا سررسیدهای تبلیغاتی برای کمپین تبلیغاتی خود باشید.
سررسید 97- سالنامه 97- سالنامه 1397- سررسید 1397- جلد منوی رستوران
مشاهده پست مشابه : دلایل انتخاب تقویم تبلیغاتی برای تبلیغات